FANDOM

Anubis „Doggie” Cruger jest Rangersem Cienia (ang. Shadow Ranger) i komandorem Ziemskiego Oddziału Space Patrol Delta. Obecnie jest zwierzchnikiem całego S.P.D.

BiografiaEdytuj

Lata temu Imperator Grumm wraz z Troobianami zaatakował rodzinną planetę Anubisa - Syriusza. Cruger wraz z innymi mieszkańcami tej planety zjednoczyli swoje siły, walcząc przeciwko armii zła na życie i śmierć, tworząc pierwszy oddział S.P.D. Choć walczyli dzielnie, Syriusz został niemal całkowicie wybity. Podczas bitwy, generał Benagg poprowadził atak na oddział Crugera, podczas którego zginęła jego żona Isinia. Cruger walczył także z samym Gruumem, któremu odciął prawy róg. Wierząc, że Cruger umarł, Grumm pozostawił go na planecie. Jednakże był tylko nieprzytomny i gdy się obudził, znalazł swoją planetę jałową i wszystkich rodaków zabitych, jednak ślad po Isinii zniknął przez co myślał, że ona również zginęła.

Wierząc, że został sam na świecie, opuścił swoją planetę i został przywódcą ziemskiego oddziału S.P.D. W roku 2025 kiedy elitarni Rangersi z Oddziału A znikają w akcji, Cruger powołuje Oddział B składający się z trójki kadetów - Skya, Bridge'a i Syd oraz dwóch drobnych złodziejaszków - Z i Jacka. Przez dłuższy czas skrywa fakt, że rodzice Rangersów pracowali nad ich mocami zanim się urodzili, jak również to, że uratował Z gdy była dzieckiem. Gdy Benagg pojawił się na Ziemi do Crugera wróciły stare wspomnienia i złość. Początkowo nie chciał stawić im czoła, ale z pomocą Oddziału B i Kat Manx wziął się za swoją przeszłość i Benagga. Kat dała Anubisowi Morfer Cienia, dzięki któremu przemienił się w Rangersa Cienia i wyrównał rachunki z Benaggiem. W drodze osądzenia okazało się jednak, że Benagg nie zabił Isinii.

Cruger był wyjątkowo poświęcony swoim obowiązkom na Ziemi i ma niewiele czasu dla samego siebie, oczekując tego samego od swoich podwładnych. Kiedy Jack wziął urlop, by pomóc bezdomnym, bez poinformowania o tym w bazie, Doggie był wściekły i od razu zapytał Jacka co robił. Był w szoku, gdy Jack odpowiedział mu bez ogródek, że to co robi w czasie wolnym, nie jest jego sprawą. Ponadto często denerwuje się na Bridge'a, zwłaszcza gdy ten zada mu jakieś problematyczne pytanie. Najprawdopodobniej czyta książki podczas kąpieli. Cruger mimo wszystko jest świetnym wojownikiem i mistrzem we władaniu mieczem. Pomimo niekiedy oschłego stosunku do Rangersów zaczyna respektować nowych podwładnych. Największym zaufaniem Cruger darzy Kat, która zna jego historię i stara się mu pomóc w uporządkowaniu jego spraw z przeszłości, czasem służąc też jako głos rozsądku gdy Anubis coś przeżywa. Innym utrapieniem Crugera jest jego przełożony Fowler Birdie, szef całego S.P.D., który jest dosyć porywczy i skłonny do nieprzemyślanych poczynań. Początkowo Birdie uważał się za lepszego i chciał zdegradować Crugera za problemy w walce z Grummem. Jednakże Anubis uratował Birdiego gdy ten wyzwał Grumma na pojedynek i o mały włos nie zginął. Birdie postanowił zwrócić mu honor i zostawić sprawę Troobian jemu.

Jako Ranger Cienia, Cruger pomógł Rangersom w walce, ale był wciąż nawiedzany przez to, co się wydarzyło na Syriuszu. Gdy walczył ze swoim dawnym rywalem Icthiorem, powiedział on mu, że Isinia żyje. Cruger nie wierzył na słowo kryminalistom, jednak po tym jak Cruger został porwany przez Oddział A i rozmawiał z Gruumem, zły imperator pokazał mu, że jego żona żyje i była cały czas w niewoli u Troobian.

Spd-cien.png

Ranger Cienia

Dzięki pomocy Piggy'ego, Crugerowi i Oddziałowi B udało się uciec. Kiedy Drużyna B udała się do walki z Omnim w jego nowym ciele, Cruger poszedł po swoją żonę. Anubis walczył z Gruummem i wydawało się, że uratował Isinię. Jednak jedynym sposobem na to, aby zniszczyć Omniego, było zniszczenie panelu wewnątrz, ryzykując tym samym życie swoje i żony. Jednakże SWAT Megazord swoim blasterem strzelił do otwartego panelu Omniego. Zarówno Crugera i Isinię uważano za poległych, ale wyszli oni bez uszczerbku spod gruzów. Gruumm wyszedł z wraku i odbył swoją ostatnią walkę z Crugerem, podczas której Anubis odciął mu drugi róg i aresztował. Cruger urtował tak świat od wielkiego zła.

Po pokonaniu Grumma i Troobian oraz po odejściu Jacka Cruger nie tworzy nowego Oddziału A i mianuje Skya nowym Czerwonym Rangersem, zaś Bridge nowym Niebieskim Rangersem. Po jakimś czasie przekazuje Skyowi zwierzchnictwo nad ziemskim S.P.D., przez co Bridge staje się Czerwonym Rangersem, zaś sam zostaje mianowany szefem całego S.P.D. po tym, jak Birdie odszedł na emeryturę. Nie wiadomo, czy Cruger zachował moce Rangersa Cienia, ale najprawdopodobniej tak.

OdtwórcyEdytuj

Aktorem grającym Crugera był John Tui. W polskim dubbingu głosu użyczył mu Paweł Szczesny.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego imię pochodzi Anubisa, egipskiego boga mumifikacji i życia po śmierci, który miał głowę szakala (przedstawiciela rodziny psowatych). Nazwisko pochodzi od głównej postaci Koszmaru z Ulicy Wiązów- Freddy'ego Krugera i jest ponadto przerobionym nazwiskiem jego odpowiednika w Super Sentai - Doggiego Krugera.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki