FANDOM

Potwierdzam!

William "Billy" Cranston był oryginalnym Niebieskim Rangersem (ang. Blue Ranger) z serii Mighty Morphin'. Jest jedną z najbardziej kluczowych postaci w uniwersum Power Rangers i jednym z głównych bohaterów tzw. Sagi Zordona. Obok Tommy'ego Olivera Billy był najdłużej działającym Rangersem w historii.

BiografiaEdytuj

MMPR Sezon 1Edytuj

MMPR Sezon 2Edytuj

Kiedy Alfa odkrywa, że jego rodzinna planeta Edenoi została zaatakowana przez złego hrabiego Dregona, Zordon postanawia wysłać tam na pomoc Billy'ego, Tommy'ego, Rocky'ego, Adama i Aishę. Niestety Kimberly zachorowała i nie mogła uczestniczyć w walce. Rangersi natrafiają na miejscowych dowodzonych przez księcia Dexa posiadającego moc przemiany w Gwiezdnego Rycerza. Edenoianie biorą ich za podwładnych Dregona i rozpoczynają z nimi walkę, jednak gdy Aisha wspomina o Alfie kosmici przekonują się, że Rangersi stoją po ich stronie. Wraz z Dexem i Edenoianami Rangersi rozprawiają się z atakiem żołnierzy Dregona, po czym wracają na Ziemię pomóc Kimberly w walce z potworem Rity i Zedda.

Mighty Morphin sezon 3Edytuj

Kiedy na Ziemię przybywa brat Rity - Rito Ohydny - Rangersi stają z nim do walki swoimi Zordami. Niestety Rito zdobył przewagę i zniszczył zarówno Tygrysozorda i Mega Grzmotozorda, jak również moce wojowników. Aby uzyskać nowe Monety Mocy Zordon wysyła Rangersów do ich stwórcy - tajemniczego pustelnika i mistrza ninjutsu Ninjora. Kiedy Rangersi przekonują go o swoich dobrych zamiarach Ninjor przywraca im ich stare moce, jednak daje dodatkową moc przemiany w Ninja Rangersów oraz nowe Ninja Zordy. Billy otrzymał moc Niebieskiego Ninja Rangersa oraz nowego Ninjazorda Wilka, a ostatecznie także Niebieskiego Szogunzorda.

Rita postanawia rzucić urok na australijską dziewczynę Katherine Hillard, która przybyła niedawno do Angel Grove. Miała ona szpiegować Rangersów i niweczyć ich plany, jednak ostatecznie pokonała urok i wyjawiła swą sytuację wojownikom, którzy przebaczyli jej to i wypadek Kimberly. Kimberly następnie oddaje swe moce Katherine i odchodzi z drużyny.

Niedługo później do Rity przybywa jej ojciec - Mistrz Zła - który następnie postanawia cofnąć czas. Na skutek tego Rangersi, Czacha i Mięśniak wracają do swych dziecięcych postaci. Zordon mówi im o potężnym Krysztale Zeo, dzięki któremu daliby radę odzyskać postać nastolatków. Billy buduje maszynę, która przywraca go do normalności, ale kosztuje to utratą mocy przez Rangersów. Aby ich zastąpić Zordon wzywa na pomoc piątkę Rangersów z planety Aquitar. Billy nawiązuje nić współpracy z aquitariańskim Niebieskim Rangersem - Cestrem i zaczyna fascynować go ich technologia. Pozostała piątka wyrusza na poszukiwania fragmentów Kryształu Zeo w rejony swojego pochodzenia. Rangersi wraz z Tanyą, zastępczynią Aishy, odbudowują Kryształ i powracają do normalnych postaci. Niestety, Rito i Złoty kradną Kryształ i podkładają bombę w Centrum Dowodzenia, która wybucha wysadzając budynek w powietrze.

ZeoEdytuj

Billy zeo

Billy w serii Zeo

Zanim Centrum Dowodzenia eksplodowało Alfa teleportował Rangersów poza budynek. Tommy odkrywa, że Złoty i Rito upuścili Kryształ Zeo, zaś Rangersi wydobywają go spod sterty gruzów. Nagle zapada się pod nimi grunt i wpadają oni do podziemi, po czym odnajdują zapasowe Centrum Dowodzenia - Komnatę Mocy. Okazuje się, że na Księżyc przybywają nowe siły zła - Mechaniczne Imperium pod wodzą Króla Mondo. Rangersi nie są w stanie z nim walczyć po utracie swoich mocy, jednak Zordon wykorzystuje Kryształ Zeo i tworzy dla nich nowe moce Zeo. Z powodu odejścia Aishy znaleziony przez nią fragment Kryształu przeznaczony byłby dla Billy'ego. Jednakże po swoich przeżyciach związanych ze współpracą z Cestrem i jego grupą chłopak dochodzi do wniosku, że bardziej przydałby się drużynie jako wsparcie techniczne niż jako Ranger. Ostatecznie decyduje się zakończyć karierę Rangersa, choć pozostaje w drużynie, zaś część Kryształu przekazuje w ręce Tanyi, która staje się Zeo Rangersem II - Żółtym. Jego następcą jako niebieskiego wojownika został Rocky.

Jako wsparcie techniczne Billy nie bierze czynnego udziału w walce i zwykle monitoruje działania Rangersów z Komnaty Mocy wraz z Alfą i Zordonem. Staje się twórcą niemalże całego arsenału Zeo Rangersów, w tym Zeozordów i Czerwonego Zorda Bojowego. Ponadto za swoje zasługi i wybitną wiedzę dostaje dyplom ukończenia liceum szybciej od pozostałych Rangersów, po czym na pewien czas wyrusza na Aquitar.

Kiedy na Ziemi pojawił się Złoty Ranger, Rangersi myśleli, że jest nim właśnie Billy. Argumentowali to tym, że gdy pojawił się on pierwszy raz, Billy nie przebywał w Komnacie Mocy, a wracał do niej dopiero po walce z potworem. Pierwszym, który wyjawił swoje podejrzenia w tej sprawie był Rocky, jednak Billy odparł, że gdyby to była prawda, powiedziałby im o tym. Niedługo później wychodzi na jaw, że Złotym Rangersem jest Triforianin Trey, który po awaryjnym lądowaniu jego Zorda na Aquitarze rozdzielił się na trzy osobowości, co uniemożliwiłoby mu przemianę. Kiedy przybywa na Ziemię by uchronić swe moce przed zanikiem, postanawia on, za namową Rangersów, że przekaże je Billy'emu czyniąc go nowym Złotym Rangersem. Niestety okazuje się, że podczas eksplozji Centrum Dowodzenia Billy upadł na jedno z urządzeń, którego promieniowanie spowodowało w jego ciele obecność cząsteczek, które blokują transfer mocy. Tommy jednak postanawia przyprowadzić do Komnaty Mocy Jasona, w którego przypadku transfer mocy zakończył się pomyślnie.

Pewnego dnia ciało Billy'ego zaczęło gwałtownie się starzeć. Stwierdził on, że musi być to skutek uboczny zbudowanej przez siebie maszyny, dzięki której wrócił on wcześniej do postaci nastolatka. Aby przywrócić mu normalny wygląd Zordon powiadomił o tym Rangersów z Aquitara, których technologia mogłaby zadziałać. Niestety każda próba uzdrowienia Billy'ego zakończyła się fiaskiem. Ostatnią deską ratunku było przeniesienie go na Aquitar, aby został wyleczony dzięki fontannie z odmładzającą wodą. Kuracja udała się, jednak Billy zakochał się z wzajemnością w Aquitariance o imieniu Cestria i postanowił pozostać na Aquitarze.

Niebieski RangerEdytuj

Oryg-n

Kostium Rangera

Zordy

Uzbrojenie

CiekawostkiEdytuj

  • Jest najdłużej działającym Niebieskim Rangersem (150 odcinków) oraz Rangersem o najdłuższym czasie korzystania z jednej mocy.
  • Jego nazwisko jest nawiązaniem do aktora Bryana Cranstona.
  • Istnieje teoria, która mówi, że to właśnie Billy jest twórcą mocy Turbo. Wyjaśniałoby to jego dziwne zniknięcia w trakcie pojawiania się Złotego Rangersa, którym ostatecznie okazał się nie być. Ponadto nie zostało wyjaśnione, kim jest twórca tych mocy, a także to, co Billy wtedy robił.
  • Judd Lynn stwierdził, że gdyby miał wskazać osobę, która byłaby prawdziwą tożsamością Rangersa Widmo, to byłby to właśnie Billy, który okazałby się również twórcą jego mocy. Jednakże to, kim jest Ranger Widmo, do dziś pozostaje zagadką. Lynn planował również uczynić z Billy'ego twórcę Ecliptora.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki