FANDOM

"Smoczy Ranger, Burai! (ドラゴンレンジャー、ブライ! Doragonrenjaa, Burai!)"
―Prezentacja przed walką[src]

Burai (ブライ Burai) jest Smoczym Rangersem (ドラゴンレンジャー Doragonrenjaa, Dragon Ranger) i szóstym Zyurangersem. Znany również pod przydomkami Wojownika Siły (力の戦士 Chikara no senshi) i samozwańczym - Księcia Plemienia Yamato (ヤマト族プリンス Yamato-zoku purinsu). Jest również starszym bratem Gekiego - Tyrano Rangersa.

BiografiaEdytuj

Burai jest 31-letnim biologicznym bratem Gekiego. Ich ojciec - Czarny Rycerz - planował obalić władzę królewską w plemieniu Yamato. Bezdzietny król tego plemienia w ramach kary dla Rycerza postanowił zabrać mu nowo narodzonego Gekiego i go adoptować. Rozwścieczony Rycerz zaatakował króla by go zabić i odzyskać młodszego syna, jednak sam poległ z jego ręki. Widzący walkę Burai postanowił pomścić ojca i pokonać króla.

Dzieciństwo i resztę życia spędził mieszkając w krainie wróżek wspólnie z Gnomem i jego wnukiem Ryoutą. Oprócz zemsty za swojego ojca Burai pragnął stać się bohaterem walczącym z potworami. Stał się Smoczym Rangersem, ale ponieważ król plemienia Yamato zmarł gdy Burai dorósł, postanowił za cel zemsty obrać swojego brata - następcę tronu. W tamtym czasie zdobył on skarb plemienia Yamato - Smoczą Tarczę. Gdy dowiedział się, że Zyurangersi zostali poddani hibernacji, również postanowił to zrobić, aby później pokonać Gekiego. Niestety wiele lat przed jego wybudzeniem w serialu zapadła się jaskinia, w której hibernował, co spowodowało jego śmierć. Burai został mimo to przywrócony do życia.

Pierwszy raz bohaterowie dowiadują się o Buraiu od Ryouty, który zabrał dziadkowi klucz do jego jaskini, którą można było otworzyć jedynie konkretnego dnia. Przedtem Gnom i Barza zdecydowali, że będą utrzymywać jego istnienie w tajemnicy przez Zyurangersami i nie doprowadzą do jego przebudzenia. Jednak uparty Ryouta, będąc atakowany przez swojego dziadka różnymi broniami, dotarł do jaskini i otworzył ją wybudzając Buraia ze snu. Ten jednak zaatakował go. Następnie, ku zaskoczeniu piątki wojowników, przemienił się w zielonego Zyurangersa i brutalnym atakiem wtargnął do kokpitu Daijuujina i wyrzucił z niego całą drużynę, po czym wdał się z nią w walkę i z łatwością ją pokonał. Zyurangersi postanawiają dowiedzieć się o nim więcej od Barzy, który wyjawia im w końcu, kim Burai jest, jakie ma plany, oraz co ma wspólnego z Gekim.

Smoczy RangerEdytuj

Oryg-zi

Kostium

Bestia-Patron

Uzbrojenie

CiekawostkiEdytuj

  • Słowo „burai” oznacza „złoczyńcę” w języku japońskim.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki