FANDOM

Himitsu Sentai Goranger (jap. 秘密戦隊ゴレンジャー Himitsu Sentai Gorenjaa) - japoński serial tokusatsu, pierwsza część uniwersum Super Sentai.

Serial emitowano na kanale TV Asahi w latach 1975-1977. Liczył 84 odcinki, co czyni go najdłuższą serią Sentai. Jest również pierwszą serią Sentai, której autorem jest Shoutarou Ishinomori.

Goranger został uznany za część Super Sentai dopiero w roku 1996. Podobna sytuacja dotyczyła jego następcy - JAKQ. Do tamtej pory za pierwszą cżęść uniwersum uchodził serial Battle Fever J.

Fabuła Edytuj

Organizacja terrorystyczna zwana Armią Czarnego Krzyża postanawia podbić świat i wprowadzić chaos. Japońska armia z pomocą ONZ tworzy organizację zwaną EAGLE (Earth Guard League, Liga Obrony Ziemi), która ma za zadanie przeciwstawić się Czarnemu Krzyżowi i w tym celu stworzyła pięć kombinezonów bojowych.

Czarny Krzyż atakuje wszystkie pięć baz EAGLE w Japonii wymordowując prawie wszystkich żołnierzy. Jednakże w każdej z baz przetrwała jedna osoba. Pięciu ocalałych staje się tytułowymi Gorangersami i musi pokonać terrorystów.

GorangersiEdytuj

Główny artykuł: Gorangersi
Akaranger Tsuyoshi Kaijou
Aoranger Akira Shinmei
Kiranger Daita OoiwaDaigorou Kumano → Daita Ooiwa
Momoranger Peggy Matsuyama
Midoranger Kenji Asuka

Pomocnicy Edytuj

UzbrojenieEdytuj

Główny artykuł: Uzbrojenie Gorangersów

MechaEdytuj

Legenda:◆ maszyna pilotowana , ❖ maszyna pomocnicza/niepilotowana

Czarny KrzyżEdytuj

Główny artykuł: Armia Czarnego Krzyża

ObsadaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki