FANDOM

""Deka Niebieski!" ("デカブルー!" Dekaburuu!)"
―Prezentacja przed walką[src]
""Nie nazywaj mnie partnerem!" ("相棒って言うな!" Aibou tte iu na!)"
―Do Bana kiedykolwiek go tak nazwie.[src]

Houji Tomasu (戸増宝児 Tomasu Houji), pseudonim Hoji (ホージー Hoojii) jest Deka Niebieskim (デカブルー Dekaburuu, Deka Blue) i jednym z Dekarangersów.

BiografiaEdytuj

Hoji to najbardziej profesjonalny członek drużyny. Stara się być najlepszym policjantem ze wszystkich. Jest jednak uparty oraz arogancki i nie pozwala aby jego emocje czy życie prywatne wpływały na jego pracę. Często wypowiada angielskie słówka takie jak "Perfect" czy "Unbelievable". Jest ponadto najlepiej strzelającym Dekarangersem. Ma młodszą siostrę Miwę Tomasu.

Z powodu swoich umiejętności Hoji pełni obok Bana funkcję przywódcy grupy. Kiedy dowiedział się, że Ban ma przejąć od niego dowództwo, ciężko mu się z tym było pogodzić. Podczas gdy Ban podziwiał go i uznawał za partnera, Hoji zawsze traktował go oschle. Pomimo swojego nieprzyjemnego stosunku do niego Hojiemu tak naprawdę po dłuższym czasie zaczyna zależeć na nim. Kiedy dostaje niemalże samobójczą misję powstrzymania lecącego w Ziemię meteorytu, Ban postanawia złamać jego rozkazy i polecieć razem z nim. Gdy Hoji przygotowywał się do zestrzelenia meteorytu, Ban odczepia jego Patwinga 2 od formacji i nakazuje mu powrócić na Ziemię aby mógł uczestniczyć w ślubie swojej siostry. Kiedy wszyscy myśleli, że Ban zginął, Hoji wzrusza się i ostatecznie uznaje go za przyjaciela, jednak okazuje się, że ten przeżył. Hoji był ponadto kandydatem do otrzymania złotej odznaki i przynależności do Tokkyou. Mimo, że ostatecznie ją otrzymał, to nigdy jej nie ubrał z uwagi na swoje przejścia związane z zabiciem przestępcy, który był bratem jego ukochanej. Choć stał się nieco bardziej uczuciowy, to nadal był zawodowcem w swoim fachu. Jego współczująca i dobra strona dała o sobie znać również w odcinku 48, kiedy to Ban został opętany przez Alienizera i jedynym sposobem pozbycia się go było zabicie nosiciela. Hoji zawahał się strzelić do Bana, a kiedy ostatecznie zabił go Tetsu, płakał wraz z innymi. Na szczęście udaje się zreanimować Bana. W ostatnim odcinku, kiedy Ban trafia do Fire Squadu Hoji ponownie staje się liderem drużyny.

Deka NiebieskiEdytuj

Spd-n

Kostium

Uzbrojenie

Dekamaszyna

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Hojiego nawiązuje do japońskiej nazwy żółtej herbaty - houcha (泡茶).
  • Nazwisko Hojiego jest nawiązaniem do amerykańskiego pisarza Thomasa Harrisa - twórcy psychopatycznego lekarza-mordercy Hannibala Lectera.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki