Fandom

Power Rangers

JAKQ Dengekitai

Przekierowano z JAKQ

688stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Logo jakq.jpg
JAKQ Dengekitai
Numer 2
Premierowa emisja 09.04.1977-
24.12.1977
Liczba odcinków 35
Poprzednia seria Himitsu Sentai Goranger
Następna seria Battle Fever J
Adaptacja Power Rangers brak

JAKQ Dengekitai (jap. ジャッカー電撃隊 Jakkaa Dengekitai) - japoński serial tokusatsu, druga część uniwersum Super Sentai.

Serial emitowano na kanale TV Asahi w roku 1977. Liczył 35 odcinków, co czyni go najkrótszą serią Sentai. Jest również drugą i ostatnią serią Sentai, której autorem był Shoutarou Ishinomori.

JAKQ został uznany za część Super Sentai dopiero w roku 1996. Podobna sytuacja dotyczyła jego poprzednika - Goranger. Do tamtej chwili za drugi serial z uniwersum uznawany był Denshi Sentai Denjiman.

Fabuła Edytuj

Terrorysta zwany Żelaznym Szponem jest przywódcą organizacji kryminalnej o nazwie CRIME, która za pomocą robotów i sporej liczby żołnierzy, chce zostać najsilniejszą mafią świata i w końcu go podbić. Tymczasem Interpol tworzy organizację ISSIS – instytut, który wykorzystuje zdobycze technologii do walki z przestępczością. Szef tokijskiego oddziału ISSIS – Daisuke Kujirai zwany Dżokerem - prosi przełożonych o zgodę na dokonanie eksperymentu – przemianę grupki ludzi w cyborgi do walki z CRIME. Dżoker operuje czwórkę młodych ludzi i wszczepia im różne źródła zasilania. Czwórka staje do walki z CRIME jako JAKQ. Po pewnym czasie do drużyny dołącza nowy wojownik i przejmuje dowodzenie.

JAKQEdytuj

Główny artykuł: JAKQ (drużyna)
As Pik Gorou Sakurai
Walet Karo Ryuu Higashi
Dama Kier Karen Mizuki
Król Trefl Bunta Daichi
Wielka Jedynka Soukichi Banba

Pomocnicy Edytuj

UzbrojenieEdytuj

Główny artykuł: Uzbrojenie JAKQ

MechaEdytuj

Legenda:◆ maszyna pilotowana , ❖ maszyna pomocnicza/niepilotowana

CrimeEdytuj

Główny artykuł: Crime

ObsadaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki