FANDOM

Jdf

Jason David Frank

Jason David Frank (ur. 4 września 1973 roku w Covina w Kalifornii) – amerykański aktor filmowy i telewizyjny oraz zawodnik mieszanych sztuk walki. Najbardziej znany z roli Tommy'ego Olivera w serialach z serii Power Rangers.

CiekawostkiEdytuj

  • Ma 178 cm wzrostu.
  • Choć Tommy Oliver pojawia się w jednym z odcinków serialu Power Rangers SPD, Jason David Frank w nim nie wystąpił, gdyż nie chciano go ponownie angażować ze względu na koszta. Głosu Tommy'emu w tym odcinku użyczył Jeffrey Parazzo (odtwórca roli Trenta Fernandeza), a Tommy występuje jedynie w kostiumie.
  • Jest autorem sztuki walki Toso Kune Do łączącej elementy różnych sztuk walki (głównie karate) oraz własnej filozofii. Posiada również własną szkołę karate.
  • W 2010 roku wygrał pod rząd 5 walk MMA.
  • Miał starszego brata Erika, który wystąpił w kilku odcinkach serialu Power Rangers Zeo jako starszy brat Tommy'ego - David Trueheart. Z powodu śmierci Erika w 2001 r. Jason nie uczestniczył w pogrzebie Thuy Trang. Ponadto śmierć Erika spowodowała, że Jason stał się chrześcijaninem.
  • Wśród fanów krążyła plotka o tym, że Jason David Frank i Austin St. John, w przeciwieństwie do odgrywanych postaci nie lubią się i są skonfliktowani. Pogłoski te zostały ostatecznie zdementowane przez Franka w 2017 r., który stwierdził, że w młodości istniał między nimi spór, ale obecnie są w dobrych stosunkach.   
  • Podczas kręcenia zdjęć do serialu Frank bardzo lubił wycinać kawały innym aktorom oraz członkom ekipy. David Yost w wywiadzie z 2010 roku wspominał, że podczas kręcenia Power Rangers mieszkał z Jasonem w jednym pokoju i że ten dla żartu popisał mu łóżko markerem. Jason przyznał się również do zrobienia kawału Johnny'emu Boschowi podczas jego popisu kaskaderskiego.
  • W 1992 Jason brał udział w teleturnieju The Price is Right, w którym wygrał samochód.
  • W serii Dino Grzmot Tommy zawsze nosił ubrania z długim rękawem, gdyż miało to na celu ukryć tatuaże Jasona.
  • Pasjonuje się spadochroniarstwem oraz jest fanem zespołu KoЯn i 2Paca.
  • Koleguje się z Davidem Yostem oraz Amy Jo Johnson.
  • Był dwukrotnie żonaty i ma łącznie czwórkę dzieci (dwie córki i dwóch synów). Jeden z jego synów zagrał rolę niemowlęcia zjeżdżającego wózkiem w dół w jednym z odcinków drugiego sezonu Mighty Morphin.