FANDOM

Jdf

Jason David Frank

Jason David Frank (ur. 4 września 1973 roku w Covina w Kalifornii) – amerykański aktor filmowy i telewizyjny oraz zawodnik mieszanych sztuk walki. Najbardziej znany z roli Tommy'ego Olivera w serialach z serii Power Rangers. Miał starszego brata, Erika, który wystąpił w kilku odcinkach serialu Power Rangers Zeo jako starszy brat Tommy'ego, David Trueheart.

CiekawostkiEdytuj

  • Choć Tommy Oliver pojawia się w jednym z odcinków serialu Power Rangers SPD, Jason David Frank w nim nie wystąpił, gdyż nie chciano go ponownie angażować ze względu na koszta. Głosu Tommy'emu w tym odcinku użyczył Jeffrey Parazzo (odtwórca roli Trenta Fernandeza), a Tommy występuje jedynie w kostiumie.
  • Jest autorem sztuki walki Toso Kune Do łączącej elementy różnych sztuk walki (głównie karate) oraz własnej filozofii. Posiada również własną szkołę karate.
  • W 2010 roku wygrał pod rząd 5 walk MMA.
  • Choć w serialu Tommy i Jason są przyjaciółmi, w rzeczywistości Frank i Austin St. John nie lubią się, czego dowodem jest kilkukrotne wyzywanie przez Franka tego drugiego na pojedynek sztuk walki. David Yost wspominając o planie serialu mówił, że ci dwaj nie pałali do siebie sympatią od początku, a także o tym, że nikt nie wiedział tak naprawdę, co między nimi zaszło. Jason i Austin pojawili się jednak wspólnie na premierze filmu Power Rangers w 2017.
  • David Yost w wywiadzie z 2010 roku wspominał, że podczas kręcenia Power Rangers mieszkał z Frankiem w jednym pokoju i że ten dla żartu popisał mu łóżko markerem.
  • W 1992 Jason brał udział w teleturnieju The Price is Right, w którym wygrał samochód.
  • W serii Dino Grzmot Tommy zawsze nosił ubrania z długim rękawem, gdyż miało to na celu ukryć tatuaże Jasona.
  • Pasjonuje się spadochroniarstwem oraz jest fanem zespołu KoЯn i 2Paca.
  • Koleguje się z Davidem Yostem oraz Amy Jo Johnson.