Fandom

Power Rangers

Jason Lee Scott

688stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
"Zordon powiedział, że te Morfery dadzą nam moc. Użyjmy ich!"
―Do Zacka, Kimberly, Trini i Billy'ego przed ich pierwszą przemianą w Power Rangersów[src]
"Minęło trochę czasu, ale wracam do akcji!"
―Do Zordona, Alfy i Treya po tym, gdy wrócił do drużyny jako nowy Złoty Ranger[src]
"Myśleliście, że pozwolę wam to zrobić bez oryginalnego Czerwonego Rangersa?"
―Do pozostałych Czerwonych Rangersów po dotarciu na miejsce odlotu Astro Megastatku[src]
"Chyba żartujesz! To ja odwalałem całą robotę, a on tylko siedział w barze i całował się z Kimberly!"
―Do Cole'a o Tommym po tym, gdy ten nazwał go najlepszym Rangersem[src]

Jason Lee Scott był oryginalnym Czerwonym Rangersem (ang. Red Ranger) z serii Mighty Morphin a także drugim Złotym Rangersem (ang. Gold Ranger) w serii Zeo. Jest jedną z najbardziej kluczowych postaci w uniwersum Power Rangers i jednym z głównych bohaterów tzw. Sagi Zordona. W środowisku fanowskim Jason jest często wymieniany jako najbardziej kultowy Rangers wszech czasów wraz z Tommym Oliverem, a także uznawany za najlepszego Czerwonego Rangersa.

BiografiaEdytuj

MMPR Sezon 1Edytuj

MMPR Sezon 2Edytuj

ZeoEdytuj

Kiedy Złoty Ranger - Triforianin Trey przybył ranny na Aquitar rozdzielił się na trzy części, których ponowne połączenie wydawało się w tym momencie niemożliwe. Zdecydował on, że musi na pewien czas przekazać swoje moce któremuś z Ziemian, gdyż znikną jeśli pozostaną one bez posiadacza. Gdy po powrocie na Ziemię mówi o tym Rangersom oni decydują się uczynić nowym Złotym Rangersem Billy'ego. Niestety nie był on zdolny się nim stać, gdyż podczas eksplozji Centrum Dowodzenia otrzymał dużą dawkę promieniowania, które powoduje problemy z kontrolą mocy przez jego organizm.

To spowodowało, że Rangersi musieli poszukać nowego kandydata. Tommy powiedział, że zna odpowiednią osobę, która stałaby się Złotym Rangersem, po czym spotkał się z nią i po brawurowej ucieczce przed Mechanicznym Imperium doprowadził do Centrum Dowodzenia. Gdy tajemniczy osobnik zdjął przebranie okazał się nim być Jason, który wrócił z Konferencji Pokojowej i natychmiast otrzymał moce Złotego Rangersa od Treya oraz dołączył do drużyny ponownie. To spowodowało u Rocky'ego uczucie, że został jakby zastąpiony przez osobę, którą sam zastąpił, przez co postanowił desperacko zaatakować Króla Mondo samemu. Wróg jednak okazał się silniejszy, ale na pomóc mu przyszli Tommy i Jason. Ten drugi powiedział mu, żeby nie czuł się w ten sposób i że nie jest on jego wrogiem, ale kumplem.

Kiedy Książę Uszczelka porwał Tommy'ego i wyprał mu mózg tak, by sądził, że jest panem Mechanicznego Imperium, Jason postanowił go uratować. Jednakże Uszczelka oszukał go i wysłał do wymiaru, w którym czekał na niego Tommy. Zły książę zmusił Jasona i Tommy'ego do walki ze sobą, czego ten pierwszy nie chciał i specjalnie unikał zadawania ciosów by nie skrzywdzić kolegi. Kiedy wszystkie środki zawiodły Rangersi postanowili wrócić do ludzkiej postaci i udało im się przekonać Tommy'ego, że są po jego stronie. Ponadto kiedy Billy gwałtownie się postarzał Jason zajął się nim wspólnie z Rangersami z Aquitara, a kiedy zdecydowano, że musi on być wyleczony na ich planecie, pożegnał go w imieniu wszystkich.

Niestety Jason po pewnym czasie nie dawał rady kontrolować mocy Złotego Rangersa. Doszedł do wniosku, że przyczyną tego jest to, iż moce te nie były przystosowane do fizjologii człowieka z Ziemi, lecz z Triforii. Ostatecznie Trey wraca na Ziemię, a Jason oddaje mu jego moce jednocześnie go scalając. Zasmucony zakończeniem kariery Rangersa żegna się z Tommym i odchodzi wraz poznaną dziewczyną Emily.

Po ZeoEdytuj

Formy RangersaEdytuj

Mmpr-armoredred.png

Czerwony Ranger ze Smoczą Tarczą (Gung Ho!)

Mmpr-armoredred2.png

Czerwony Ranger ze Smoczą Tarczą (Po odcinku The Green Candle)

Czerwony Ranger może wykorzystać Smoczą Tarczę Zielonego Rangera dla większej mocy.

Zordy

Uzbrojenie

Zeo-zl.png

Kostium Rangersa

Zordy

Uzbrojenie

Ciekawostki Edytuj

  • Jest najdłużej działającym Czerwonym Rangersem w historii (88 odcinków).

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki