FANDOM

Jet Ikar (jap. ジェットイカロス Jettoikarosu, Jet Icarus) jest głównym robotem Jetmanów. Powstaje on z połączenia pięciu Jet Maszyn (jap. ジェットマシン Jettomashin, Jet Machines).

Jet Maszyny Edytuj

Jet Maszyny są piątką samolotów zaprojektowanych przez Skyforce w ramach Projektu J. Jet Jastrząb zadebiutował w odcinku 1, a pozostałe cztery Jet Maszyny w odcinku 4.

Jet Jastrząb Edytuj

Jet Jastrząb (ジェットホーク Jettohooku, Jet Hawk) jest maszyną Czerwonego Jastrzębia oznaczoną rzymską cyfrą I (jeden). Tworzy on przód Ikar Harkena oraz tors i głowę Jet Ikara. Pojawił się już w pierwszym odcinku, kiedy to posłużył do ucieczki Ayi i Ryuu ze zniszczonego Statku Ziemi. Jest uzbrojony w działka laserowe nad kokpitem i może osiągnąć prędkość 7 machów.

Jet Kondor Edytuj

Jet Kondor (ジェットコンドル Jettokondoru, Jet Condor) jest maszyną Czarnego Kondora oznaczoną rzymską cyfrą II (dwa). Tworzy on prawą część "ogona" Ikar Harkena oraz prawą nogę Jet Ikara. Jest uzbrojony w dwa miotacze laserowe umieszczone na przodzie skrzydeł, a także może osiągnąć prędkość 10 machów. W mandze maszyna zostaje przechrzczona na Jet Orła (ジェットイーグル Jettoiiguru, Jet Eagle), przemalowana na zielono i pilotowana przez Zielonego Orła.

Jet Sowa Edytuj

Jet Sowa (ジェットオウル Jetto'ooru, Jet Owl) jest maszyną Żółtej Sowy oznaczoną rzymską cyfrą III (trzy). Tworzy ona prawe skrzydło Ikar Harkena oraz prawą rękę Jet Ikara. Jest uzbrojona w cztery miotacze laserowe umieszczone na skrzydłach oraz wielki szpon na łańcuchu do przenoszenia głazów, a także może osiągnąć prędkość 2 machów.

Jet Łabędź Edytuj

Jet Łabędź (ジェットスワン Jettosuwan, Jet Swan) jest maszyną Białego Łabędzia oznaczoną rzymską cyfrą IV (cztery). Tworzy on lewą część "ogona" Ikar Harkena oraz lewą nogę Jet Ikara. Jest uzbrojony w dwa miotacze laserowe po bokach kokpitu, a także może osiągnąć prędkość 4 machów.

Jet Jaskółka Edytuj

Jet Jaskółka (ジェットスワロー Jettosuwaroo, Jet Swallow) jest maszyną Niebieskiej Jaskółki oznaczoną rzymską cyfrą V (pięć). Tworzy ona lewe skrzydło Ikar Harkena oraz lewą rękę Jet Ikara. Jest uzbrojona w skrzydła mogące się odczepić i lecieć jak bumerang, a także może osiągnąć prędkość 8,5 macha.

Ikar HarkenEdytuj

Ikhak

Ikar Harken

Ikar Harken (イカロスハーケン Ikarosuhaaken, Icarus Harken) jest drugą formą Jet Ikara przypominającą samolot. Zadebiutowała ona w odcinku 5. Formacja ta jest aktywowana komendą "Jet Scrum". Jet Jastrząb tworzy przód, Kondor i Sowa prawe skrzydło, zaś Łabędź i Jaskółka lewe. Atakiem ostatecznym Ikar Harkena jest Jet Feniks (ジェットフェニックス Jettofenikkusu, Jet Phoenix). Ikar Harken może połączyć się z Bird Garudą w Hiper Harkena.

Formacja, uzbrojenie i zdolnościEdytuj

Formacja jest aktywowana poprzez wypowiedzenie komendy "Połączenie, Scrum Wing" oraz umieszczenie małej płytki na Corresponderze w urządzeniu zwanym Bird Lock, które znajduje się na desce rozdzielczej kokpitu. Jet Kondor i Łabędź składają się chowając kokpity i wyciągając przedłużenie nóg, Jet Sowa i Jaskółka pozbywają się skrzydeł i chowają swoje kokpity, w których miejsce wchodzą dwie pięści. Jet Jastrząb otwiera się i chowa swoją głowę, następnie łącząc się z Łabędziem i Kondorem, a potem z Sową i Jaskółką. Po połączeniu wysuwa się głowa i formacja się kończy.

Jet Ikar jest uzbrojony w wiele różnorakich broni - wystrzeliwane pięści, dwa sztylety, kulę na łańcuchu, młot, topór, tarczę, miotacz oraz lancę. Jednakże jego najsilniejszym orężem jest miecz zwany Szablą Birdonik (バードニックセイバー Baadonikkuseibaa, Birdonic Saber), którym dokonuje ostatecznego ataku. Robota może w praktyce kontrolować dowolny z bohaterów. Może on być sterowany również przez jednego Jetmana. Jet Ikar jest zdolny do połączenia się z Jet Garudą w Wielkiego Ikara. Robot uległ nieznacznym zniszczeniom podczas ostatniej walki z Raguemem, którego ostatecznie pokonał po tym, gdy ten odciął mu lewe ramię.

Ciekawostki Edytuj

  • Ikar Harken jest bezpośrednim nawiązaniem do Godphoenixa - samolotu używanego przez Załogę G (Gatchamanów).
  • Kokpity Jet Maszyn oraz Jet Ikara zostały użyte w następnej serii jako kokpity Bestii-Patronów i Daijuujina.
  • Jet Maszyny, Jet Ikar i Ikar Harken są pierwowzorami odpowiednio Time Jetów, Time Robota Alfy oraz Time Jet Gammy z Timeranger.
Icon-jetman Choujin Sentai JetmanIcon-jetman
Jetmani
Ryuu Tendou - Kaori Rokumeikan - Raita Ooishi - Ako Hayasaka - Gai Yuuki
Sprzęt
Cross Changer - Bird Blaster - Bringer Sword - (Jet Hand Cannon) - Wing Gauntlet - Beak Smasher - Jet Striker - Jet Bouncer - Jet Speedery
Sojusznicy
Aya Odagiri - Jiiya - Rei - Kanna - Dan - Duran i Lou - Komandor Ichijou - Neojetmani
Mecha:
Jet Ikar (Jet Jastrząb - Jet Kondor - Jet Sowa - Jet Łabędź - Jet Jaskółka) - Jet Garuda - Wielki Ikar - Tetraboy
Międzywymiarowa Frakcja Wojenna Vyram
Głównodowodzący: Radiguet - Toran - Grey - Maria - Juuza
Żołnierze: Grinamy
Mecha: Vyrock - G2 - Weronika
Wymiarobestie: Myśliwcobestia - Kranobestia - Drogobestia - Domobestia - Lustrobestia - Diamentobestia - Modobestia - Kluskobestia - Automatobestia - Busobestia - Fotobestia - Głosobestia - Papierobestia - Wróżbobestia - Odkurzaczobestia - Śmieciobestia - Suszarkobestia
Biowymiarobestie: Lampopancernik - Czasomamut - Zbrojowąż - Klejokaraluch - Truciznoszczcur - Bazookomrówka - Torpedopirania - Laserojaszczurka - Młotokameleon - Snajperokot - Wiertłopijawka
Inni: Matka Wymiarożuków - Semimaru - Ramon i Gorg - Muu - Piekłomeduza - Meteorbem - Pomidorowy Król
PrzeglądDyskusjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki