FANDOM

Kira Ford jest Żółtym Dino Rangersem (ang. Yellow Dino Ranger) oraz jedną z głównych postaci Power Rangers Dino Grzmot.

BiografiaEdytuj

Kira Ford jest uczennicą liceum w Reefside oraz muzykiem. Pomimo zachowywania się jak chłopczyca, tak naprawdę skrywa swą dziewczęcość oraz emocje związane z dorastaniem. Kira gra na gitarze i śpiewa chcąc przez to wyrazić siebie samą. Choć pokazuje siebie jako twardą, to w gruncie rzeczy potrafi pomagać innym w potrzebie.

W dzień, kiedy w jej szkole zaczął pracować Tommy Oliver Kira grała na gitarze na szkolnym podwórku. Widząca to dyrektor Randall uznała to za marnowanie przez nią czasu na naukę i kazała jej iść na tydzień do kozy wraz z Ethanem Jamesem i Connerem McKnightem. Pilnujący ich Tommy zabrał ich ze sobą do muzeum i powiedział, że daruje im resztę kary jeśli znajdą coś pochodzącego z prehistorii. Trójka przypadkiem odkrywa pewne ukryte pomieszczenie w których znajdują się trzy kolorowe kryształy. Grupka postanawia je stamtąd wziąć, a Kira zabiera żółty kryształ. Chwilę później zostają zaatakowani przez oddział Tyranodronów. Podczas walki żółty kryształ aktywuje u Kiry umiejętność krzyczenia z ogromną głośnością i obezwładniania tym przeciwnika. Po ponownym spotkaniu Tommy'ego ten zastanawiając się, skąd znaleźli owe kryształy anuluje im kozę.

Dino-zo

Żółty Dino Ranger

Następnego dnia Kira zostaje uprowadzona przez siły zła do siedziby Mesogoga, w której spotyka jego, Elsę i Zeltraxa. Mesogog zauważa u niej żółty kryształ i pyta się, gdzie są pozostałe. Dziewczyna po niesatysfakcjonującej Mesogoga odpowiedzi postanawia uciec z fortecy, zaś Conner i Ethan sądząc, że może to mieć jakiś związek z Tommym jadą do niego do domu, w którym odkrywają przejście do komnaty, z której zabrali kryształy. Dowiadują się od Tommy'ego o całej sytuacji i postanawiają uratować Kirę, jednak ta po wejściu w Inwizaportal wpada na maskę dżipa Tommy'ego. Siły zła zamieniają dzień w noc oraz wysyłają trzy Zordy aby zniszczyły one miasto. Tommy daje trójce Dino Morfery za pomocą których staną się nowymi Power Rangersami. Kirze i reszcie udaje się pokonać wojska Mesogoga a także ujarzmić Zordy i uformować Megazorda, który pokonuje statek Zeltraxa.

Podczas jednej z wizyt w klubie Hayley Kira spotyka nowo przybyłego do Reefside chłopaka o imieniu Trent, w którym ze wzajemnością zaczyna być zauroczona. Gdy Tommy zostaje porwany przez Mesogoga, Rangersi odkrywają jego przeszłość jako Power Rangersa oraz jego powiązania z Hayley. Aby uratować Tommy'ego Rangersi otrzymują Raptormotory, które mogą ich bez szwanku przewieźć przez Inwizaportale.

W jednym z odcinków Kira spotyka swoją dawną przyjaciółkę Kylee, która rozpoczęciu zawodowej kariery stała się sławna oraz zapatrzona w swoją urodę i pieniądze. Potwór Mesogoga zamienia dziewczynę w staruszkę, a ta załamuje się. Wtedy rozzłoszczona Kira tłumaczy jej, że przyjaźń jest wartością większą od sławy. Podczas występu Kiry w klubie Hayley niespodziewanie dołącza do niej Kylee.

W ostatnich dwóch odcinkach serii Rangersi podejmują ostateczną walkę z Mesogogiem, który po oddzieleniu się od Antona Mercera przeszedł do ostatecznej fazy swojego planu wskrzeszenia dinozaurów i zniszczenia ludzkości. Piątka wojowników decyduje się poświęcić ostatecznie swoje zordy, a następnie moce, czym go niszczy. Gdy Rangersi tracą całkowicie swoje moce, Cassidy i Devin odkrywają ich tajemnice, jednak przekonują się, by ich nie ujawniać. W ostatniej scenie serialu odbywa się bal z okazji ukończenia przez czwórkę Rangersów szkoły. Kira najprawdopodobniej poszła na niego z Trentem, a dodatkowo postanowiła zaśpiewać przed publiką.

W serii SPD dowiadujemy się, że Kira jest sławną piosenkarką, na której muzyce wychowała się między innymi Syd.

Umiejętności Edytuj

Dzięki żółtemu Dino Techowi Kira posiada umiejętność emitowania fal dźwiękowych o ogromnej głośności, czym może zaatakować słuch i równowagę wroga. Zdolność tę otrzymała, podobnie jak inni Rangersi, poprzez pierwsze zetknięcie się z Dino Techem.

OdtwórczynieEdytuj

Aktorką grającą Kirę była Emma Lahana. W polskim dubbingu głosu użyczyła jej Magdalena Krylik, a w Operacji Overdrive Katarzyna Łaska.

Ciekawostki Edytuj

  • Tak jak troje innych Dino Rangersów, Kira jest wzorowana na Rangersie z oryginalnej szóstki. W jej wypadku są to obie wojowniczki z oryginalnej drużyny - Trini i Kimberly. Z tą pierwszą ma wspólny kolor (żółty), jednak więcej podobieństw jest między nią, a tą drugą. Tak jak Kimberly jej motywem jest pterodaktyl i tak jak ona wdała się w związek uczuciowy z dodatkowym wojownikiem (Kimberly z Tommym, a Kira z Trentem). Na dodatek Kira jest chłopczycą (jak Trini), chociaż lubi zajmować się rzeczami typowo damskimi (jak Kimberly).

Zobacz teżEdytuj