FANDOM

Muteki Shougun (jap. 無敵将軍 Mutekishougun, dosłownie Niepokonany Generał) jest pierwszym robotem Kakurangersów oraz pierwszym z Trzech Boskich Szogunów, który pojawił się w serialu. Powstaje on z połączenia pięciu Kyodaijuushou.

KyodaijuushouEdytuj

Kyodaijuushou (jap. 巨大獣将, dosł. Gigantyczni Zwierzęcy Generałowie) są komponentami Muteki Shouguna. Są one tak naprawdę samymi Kakurangersami, którzy transformują się w nie za pomocą techniki Kyodaijuushou no Jutsu.

Red SaruderEdytuj

Red Saruder (jap. レッドサルダー Reddosarudaa) jest formą Kyodaijuushou Ninja Czerwonego. Zadebiutował w pierwszym odcinku. Z wyglądu przypomina małpę. Uzbrojony jest w shuriken zwany Saruder Slicer. Formuje głowę, tors i uda Muteki Shouguna. Jego nazwa pochodzi od słowa saru oznaczającego małpę.

White KarkEdytuj

White Kark (jap. ホワイトカーク Howaitokaaku) jest formą Kyodaijuushou Ninja Białego. Zadebiutował w czwartym odcinku. Uzbrojony jest w parę widełek zwanych Kark Beaks. Formuje lewą rękę Muteki Shouguna. Jego nazwa pochodzi od alternatywnego czytania znaku kanji oznaczającego żurawia - kaku.

Yellow KumardEdytuj

Yellow Kumard (jap. イエロークマード Ierookumaado) jest formą Kyodaijuushou Ninja Żółtego. Zadebiutował w czwartym odcinku. Uzbrojony jest w szpony na łańcuchu zwane Kumard Claw. Formuje prawą nogę Muteki Shouguna. Jego nazwa pochodzi od słowa kuma oznaczającego niedźwiedzia.

Blue RouganEdytuj

Blue Rougan (jap. ブルーロウガン Buruurougan) jest formą Kyodaijuushou Ninja Niebieskiego. Zadebiutował w czwartym odcinku. Uzbrojony jest w kij zwany Rougan Shaft. Formuje prawą rękę Muteki Shouguna. Jego nazwa pochodzi od alternatywnego czytania znaku kanji oznaczającego wilka - rou.

Black GammerEdytuj

Black Gammer (jap. ブラックガンマー Burakkuganmaa) jest formą Kyodaijuushou Ninja Czarnego. Zadebiutował w czwartym odcinku. Uzbrojony jest w łuk zwany Gammer Bow. Formuje lewą nogę Muteki Shouguna. Jego nazwa pochodzi od słowa gama oznaczającego ropuchę.

Formacja i uzbrojenieEdytuj

Formacja tego robota przebiega stopniowo. Na początku Yellow Kumard i Black Gammer "kucają" i chowają swoje ręce. Następnie White Kark i Blue Rougan chowają swoje ręce i głowy, a następnie podnoszą stopy do góry. Ostatnią częścią formacji jest Red Saruder, który podnosi do góry dolne części nóg i część zbroi dolnej ujawniając pięciokąt ze znakiem 忍 (ninja) oraz chowa ręce do tyłu. Następnie łączy się nogami z Yellow Kumardem i Black Gammerem, zaś do jego ramion przyczepiają się plecami White Kark i Blue Rougan, po czym na głowie formacji pojawia się biały hełm w kształcie ptaka origami.

Muteki Shougun jest uzbrojony w potężną katanę zwaną Kaenshougunken (jap. 火炎将軍剣, dosł. Płonący Miecz Generała). W jednym z odcinków robot użyczył jej do walki Sasukemu. Ponadto znak na jego torsie może odpędzać czary youkai.

Robot jest zdolny do połączenia się z innym z Trzech Boskich Szogunów - Tsubasamaru - w Super Muteki Shouguna.

CiekawostkiEdytuj

  • Choć w Super Sentai Muteki Shougun pojawił się przed Kakure Daishougunem, to w przypadku ich odpowiedników z Power Rangers zaszła sytuacja odwrotna.
  • Jest to pierwszy robot w Sentai formowany z humanoidalnych komponentów, jak również pierwszy, który jest de facto połączeniem samych wojowników.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki