Fandom

Power Rangers

Power Rangers S.P.D.

755stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Power Rangers Space Patrol Delta (Power Rangers S.P.D., 2005) – trzynasta seria słynnych Power Rangersów. Jest to produkcja amerykańska.

SPD Logo.png
Power Rangers S.P.D.
Numer: 13
Liczba odcinków: 38
Pierwszy odcinek: Początek, część 1
Intro:
Bazujące Sentai: Tokusou Sentai Dekaranger
Pierwsze nadawanie: 2005 rok

Serial bazuje na japońskim pierwowzorze Tokusou Sentai Dekaranger. W przyszłości, na Ziemię przybywają kosmici. 99% tych przybyszów jest przyjazna. Do walki z pozostałym 1% została stworzona inter galaktyczna policja S.P.D (Space Patrol Delta). Gdy ziemia zaczyna być atakowana przez imperium Troobian, ziemski oddział S.P.D. wystawia swą najmocniejszą kartę. Trójka kadetów – Sky Tate, Bridge Carson i Sydney Drew dostaje Delta Morfery i gdy wymówią słowa "S.P.D. Alarm!" zajdzie transformacja. Podczas pierwszej akcji spotykają dwójkę przestępców – Jacka Landorsa i Elizabeth Delgado. Przestępcy dostają morfery i razem z kadetami tworzą Oddział "B".

Kiedy Oddział "A" poleciał w kosmos i zaginął to teraz Oddział "B" jest główną ziemską drużyną Power Rangers.

Gdy generał Benaag (wróg Komandora Crugera, który pojmał jego żonę Isinię i zniszczył wszystkich mieszkańców planety Syriusz oprócz Komandora Crugera) porywa Manx Kat Manx , wtedy Komandor Doggie Cruger używa Patrol Morfera i staje się S.P.D. Rangerem Cienia (ang. Shadow Ranger). S.P.D. Rangers w barze u Piggy’ego wznieśli toast za nowego S.P.D. Rangera – Komandora Anubusa Doggie Crugera.

Niedługo potem Rangersi muszą się zmierzyć z najsilniejszym robotem wszech czasów wywabionego z podziemia – Korodonem. Wtedy tworzą z Bazy S.P.D. znacznie potężniejszego Megazorda – Delta Baza Megazord i niszczą go.

Po wielu przygodach Power Rangersów, tester gadżetów – Boom odbiera sygnał z przyszłości – S.P.D. zostanie zniszczone tego dnia. Gdy B-Squad walczy z trzema przestępcami: Morganą, Niszczycielem i Shortym i omal co nie przegrywa, pojawia się nowy Rangers – Omega Ranger pochodzący z przyszłości. Posiada niezwykły morfer, który jest jego bronią, a zarazem daje on super szybkość lewej ręki np. ciosu lub też łapania pocisków. Potrafi nim także powodować wstrząsy elektryczne, gdy włącza tryb elektra.

Potem Jack dostaje nową broń – S.P.D. Battlizer, a jeszcze później Rangersi dostają S.W.A.T. (Special Weapons And Tactics) Mode.

Gdy Kat dostaje propozycję pracy w S.P.D. u Birdiego. Rangersi życzą jej jak najlepiej żeby Kat wyleciała. Kiedy Kat w S.P.D. na planecie Birdiego dowiaduje się o kłopotach Rangersów na Ziemi, wtedy Birdie daje jej Delta morfer działający tylko przez godzinę. Kat dowiedziała się że za tym wszystkim stoi Broodwing i jej dawny kolega z klasy Mooney. Kat użyła Delta Morfera i zmieniła się w S.P.D. Kat Rangera. Pokonała Mooneya wsadzając go do karty więźnia S.P.D. Zadecydowała że więcej nie przemieni się w S.P.D. Kat Rangera i że zostaje w Akademii S.P.D. na Ziemi.

Gdy Broodwing odnajduje rywala Komandora Crugera, Ichtiora, wtedy każe mu aby wyeliminował swym Ostrzem Oceanu Power Rangersów i wziął ich odznaki po wygranej walce. Ichtior najpierw zaczął od Skya, a następnie od Bridge’a i Syd. Kiedy Sam – Omega Ranger wystawia się na przynętę atakuje go Ichtior. Następnie swym Quadem przyjeżdża Komandor Cruger. Cała piątka została pokonana przez Ichtiora, a następnie trafili do Kliniki Lekarskiej w S.P.D. Zostali tylko Jack i "Z", którzy idą walczyć z Ichtiorem i Troobianami, ale mają zbyt mało sił żeby ich pokonać. Wtedy Sky, Bridge, Syd, Sam i Komandor Doggie Cruger wychodzą z Kliniki Lekarskiej S.P.D. i pomagają "Z" i Jackowi. Komandor Cruger pokonuje Ichtiora swym Ostrzem Cienia, a następnie Ichtior zostaje wchłonięty w Kartę Więźnia S.P.D., a Broodwing prawie przegrał z Rangersami i uciekł. Podczas walki Komandora Crugera z Ichtiorem, Ichtior wyjaśnił mu że Isinia Cruger żyje, a Komandor Cruger nie mógł w to uwierzyć.

Dwukrotnie w życiu S.P.D. pojawili się Dino Thunder Rangers. Raz, gdy zły kosmita Broodwing, wróg Grumma, ściąga ich z czasu, gdy pokonali Mesogoga i utracili moc oraz z planety Onix przywozi 3 z 5 DinoTechów. Mają oni podbić planetę. Kira, Ethan i Conner uciekają ze swymi mocami i chowają się w siedzibie S.P.D. Kiedy Oddział "B" jest w opałach, Dino Rangers przybywają z pomocą i razem pokonują wojska Grumma. Po raz drugi, kiedy Grumm ucieka z Morą w czasy Dino Rangersów, wtedy Grumm przy pomocy Mory przywołuje silnych wojowników i łapie Zeltraxa z Tyrannodronami. Wtedy Oddział "B" łączy siły z kompletną drużyną Dino Thunder i razem likwidują potwory Grumma i Zeltraxa.

Pod koniec serii powraca Oddział "A", lecz jego członkowie są źli. Zaprzyjaźnili się z Imperatorem Grummem i porwali Komandora Crugera. Oddział "B" używa S.W.A.T. Mode i pokonuje zdrajców. W tym samym czasie Broodwing atakuje wraz z Krybotami Bazę S.P.D. Atakuje przy pomocy Megazorda Bazy Delta miasto. Rangersi ostatecznie pokonują przestępce chwytając go. W międzyczasie Generał Grumm daje ciało swojemu panu Omni, który atakuje ziemię. Wtedy do walki wkracza Nova Ranger – przyjaciółka Omega Rangera. Gdy kryzys zostaje zażegnany, Komandor Doggie Cruger odnajduje Isinię Cruger i pokonuje Grumma, odcinając mu lewy róg Ostrzem Cienia ponieważ prawy odciął mu podczas walki na planecie Syriusz. Po walce Jack oddaje morfer Komandorowi Crugerowi i mówi że chce już odejść od S.P.D., wtedy Komandor Cruger wybiera Sky’a Tate na Czerwonego S.P.D. Rangera, a Bridge’a Carson na Niebieskiego S.P.D. Rangera.

Serial pojawił się w Polsce po raz pierwszy 6 listopada 2006 roku. Emitowany na kanale Jetix.

"S.W.A.T. Mode" to inaczej "Funkcja Bojowa".

Postacie Edytuj

Rangersi Edytuj

Oddział-B Edytuj

Jack Landors (kiedyś) ► Sky TateBridge Carson
Schuyler 'Sky' TateBridge Carson
Bridge Carson
Elizabeth 'Z' Delgado
Sydney 'Syd' Drew
Chief Anubis "Doggie" Cruger
Sam
Kat Manx
Nova Ranger

Sprzymieżeńcy/członkowie S.P.D. Edytuj

Wrogowie Edytuj

Arsenał Edytuj

  • R.I.C. wersja 2.0. (Interaktywny Psi Robot)
  • Delta Miotacze - broń czerwonego Rangera. Może je łączyć, tworząc Połączony Delta Miotacz.
  • Patrol Delta Motory - trzy motocykle, używane przez Czerwonergo, Niebieskiego i Zielonego Rangersa.
Delta Morfer – kiedy rangersi powiedzą S.P.D. Alarm!, i nacisną przycisk, Delta Morfer zmienia B-Skład w Rangersów. Służy też jako skaner sprawiedliwości i komunikator, żeby poinformować Kat o wysłaniu Zordów oraz wiele innych opcji.
Delta Miotacze – jest to główna broń Rangersów. Może służyć jako miecz i laser.
Kajdanki – kajdanki ma każdy Ranger. Służą do zatrzaskiwania rąk kosmicznym przestępcom.
Pies-działo – kiedy skaner sprawiedliwości wykaże winność, to R.I.C. zmienia się w tryb bojowy tzw. Pies-działo.
Patrol Morfer – jest to morfer Rangera Cienia. Tak jak Delta Morfery służy jako komunikator i skaner sprawiedliwości.
Ostrze Cienia – to jest broń tylko i wyłącznie Rangera Cienia. Jest najlepszym mieczem w całym S.P.D.
Omega Morfer – to jest morfer Sama, Omega Rangera. Kiedy Sam użyje morfera, ręka Sama może: robić się elektryczna, łapać kule, robić się bardzo szybka itd.
Kat Morfer – Kat Morfer służy do transformowania Kat w Kat Rangerkę.
Nova Morfer – Nova Morfer jest zbudowany na tej samej technologii co Omega Morfer.
Battlized Morfer – również znany jako Magna Morfer. Battlized Morfer służy do wywołania trybu bojowego tzw. Battlizera. Z wyglądu przypomina Omega Morfer
R.I.C. Battlizer – Jack jest Czerwonym Wojownikiem, więc tak jak wszyscy Czerwoni Rangersi, musi mieć Battlizer. Bridge i Boom ulepszyli R.I.C.’a do trybu bojowego. Kiedy Jack robi "Dźwiękowe uderzenie" R.I.C. podbiega i przekształca się w zbroję. Sky również go użył jako Czerwony Ranger.

S.W.A.T. Edytuj

Special Weapons And Tactics (S.W.A.T.) mode – pięciu rangersów Czerwony, Niebieski, Zielony, Żółta i Różowa dostali nową funkcję bojową. W funkcji bojowej S.W.A.T. jest: zbroja na nogi, broń, kamizelka, i mikroport. Oprócz uzbrojenia dostali S.W.A.T. Latacze które łączą się ze sobą, tworząc Megazorda. Jest też mobilna baza S.W.A.T.
S.W.A.T. Miotacze – to standardowa broń rangersów w trybie S.W.A.T.

Pojazdy Edytuj

Delta Jeździec – Delta Jeździec jest standardowym pojazdem S.P.D. Jeżdżą w nim Syd i Z.
Delta Quad – Delta Quad jest dosiadany przez Doggie Crugera czyli przez Rangera Cienia.
Motor Uniforce – jeździ nim Omega Ranger.
S.W.A.T. Command Truck – jeździ nim Sergent Silverback, a w odcinku Zaginiony dostaje go Jack.

Zordy Edytuj

Delta Ścigacze
Drużyna Delta Megazord
Delta Komenda Megazord
Omegamax Megazord
Deltamax Megazord
Deltamax Megazord
S.W.A.T Latacze
S.W.A.T. Megazord

Ciekawostki Edytuj

  • Charlie, Czerwony Ranger, Dowódca Oddziału A jest jedyną kobietą, która jest czerwonym Rangerem.
  • Power Rangers S.P.D. jest jedyną serią w której jest aż 20 rangersów: Oddział A: Charlie, Beevor, Cliff, Ivan i Rachel, Oddział B: Jack, Sky, Bridge, Z, Syd, Inni rangersi: Omega Ranger, Nova Ranger, Kat Ranger, Ranger Cienia, Ojciec Sky’a (ani Wes ani Eric znani z serii Time Force), Power Rangers Dino Grzmot: Conner, Ethan, Kira, Trent, Tommy.
  • W odcinku "Ściany" gdy Rangersi oglądają wiadomość wysłaną przez Oddział-A, na ekranie pojawia się Czerwony Ranger i przemawia męskim głosem. Przecież jest kobietą. Chyba, że Beevor przemawia głosem Tomasza Marzeckiego i przypadkiem zamienili się morferami.
  • W odcinku 8 Bugglesword zmienił klona Z w lalkę. Wtedy nie miała na sobie munduru. Później, gdy powiedziała Samowi o klonie, miała już mundur.
  • W 2 odcinku pierwsi Rangersi powiedzieli: "S.P.D. Akcja", a nie "S.P.D. Alarm".
  • Jetix cenzuruje kilka scen np: cięcie Ostrza Cienia. Najpierw Kruger obraca miecz, pojawiają się płomienie a Doggie pędzi i tnie przestępce na pół.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki