FANDOM

Power Rangers S.P.D. – amerykański serial, trzynasty sezon serii Power Rangers. Premierowo emitowany był na kanale ABC Family od 5 lutego do 14 listopada 2005. Liczył 38 odcinków.

W Polsce serial był kilkukrotnie emitowany. Pierwsza emisja rozpoczęła się we listopadzie 2006 na kanale Jetix.

FabułaEdytuj

Akcja dzieje się w roku 2025. Wiele lat wcześniej ludzkość odkryła istnienie istot pozaziemskich, które od teraz mogą zamieszkiwać na Ziemi w sposób pokojowy. Do walki z kosmitami-przestępcami została utworzona organizacja zwana Space Patrol Delta. Lider ziemskiego oddziału - Anubis Cruger - uciekł ze swojej planety Syriusza, który został zniszczony przez dowodzone przez Imperium Troobian pod wodzą Imperatora Gruumma. Troobianie postanowili zaatakować również Ziemię. Niestety pierwsza linia obrony - Oddział A Rangersów SPD - zostaje uznany za zaginiony w akcji. Aby przeciwstawić się Gruummowi Cruger organizuje Oddział B, do którego trafia trójka kadetów SPD - Sky, Bridge i Syd, a także dwójka złodziejaszków - Jack i Z. Ich zadaniem jest powstrzymanie ataku oraz ocalenie planety i kosmosu.

RangersiEdytuj

Oddział BEdytuj

SPD Czerwony Ranger Jack Landors
SPD Niebieski Ranger Schuyler "Sky" Tate
SPD Zielony Ranger Bridge Carson
SPD Żółty Ranger Elizabeth "Z" Delgado
SPD Różowy Ranger Sydney "Syd" Drew

Pozostali RangersiEdytuj

SPD Ranger Cienia Anubis Cruger
SPD Omega Ranger Sam
SPD Kot Ranger Katherine "Kat" Manx
SPD Nova Ranger Nova

SprzymierzeńcyEdytuj

UzbrojenieEdytuj

ZordyEdytuj

WrogowieEdytuj

MaszynyEdytuj

ObsadaEdytuj

Wersja polskaEdytuj

Zobacz teżEdytuj