FANDOM

Rita Odraza (ang. Rita Repulsa) była złą czarownicą oraz pierwszym i prawdopodobnie najsłynniejszym wrogiem w całym uniwersum Power Rangers. Funkcję głównego antagonisty pełniła przez wszystkie trzy sezony oryginalnej serii, choć pojawiła się też w pozostałych sezonach Ery Zordona odgrywając rolę poboczną.

Jest córką Mistrza Zła oraz siostrą Rita Ohydnego. W drugim sezonie bierze ślub ze swym przełożonym - Lordem Zeddem przyjmując miano Cesarzowej Zła. Ma z nim syna - Thraxa.

Po wydarzeniach serii w kosmosie zanika w niej zło i postanawia stać się dobrą czarownicą - Mistyczną Matką (ang. Mystic Mother).

Biografia

Przeszłość

Rita jest córką Mistrza Zła oraz nieznanej kobiety. Od dzieciństwa była szkolona w czynieniu zła i czarnej magii wraz ze swym bratem Ritem. Gdy dorosła dołączyła do armii władcy ciemności - Lorda Zedda, który miał na celu podbić wiele galaktyk. Rita terroryzowała wiele planet poza Układem Słonecznym, a kiedy do niego przybyła, wybudowała na Księżycu pałac i wzięła na swój celownik planetę Ziemię. Została jednak pokonana przez dobrego czarodzieja Zordona i umieszczona wraz ze swymi podwładnymi - Złotym, Przykurczem, Baboo i Płetwiarzem - w specjalnym, walcowatym pojemniku. Przed uwięzieniem zdołała jednak wysłać Zordona do innego wymiaru. Od tamtej pory kubeł z Ritą dryfował po kosmosie ostatecznie lądując na Księżycu.

Mighty Morphin sezon 1

Dziesięć tysięcy lat po tamtych wydarzeniach Rita i jej podwładni zostają uwolnieni z kubła przez dwóch astronautów lecących na misję badawczą na Księżyc.

Mighty Morphin sezon 2

Mighty Morphin sezon 3

Zeo

Turbo

W kosmosie

Mistyczna Moc

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki