FANDOM

Bestia-Patron Smokocesarz (jap. 守護獣ドラゴンシーザー Shugojuu Doragonshiizaa, Dragon Caesar) jest Bestią-Patronem Smoczego Rangersa, a po jego śmierci kontrolowany jest przez Tyrano Rangersa.

Opis Edytuj

Smokocesarz jest jedną z siedmiu Bestii-Patronów oraz jedną z trzech części prawdziwej postaci Daijuujina powstałych w wyniku jego podziału podczas pierwszej potyczki z Wielkim Szatanem.

Smokocesarz zadebiutował w odcinku 21, kiedy to Duch Życia ofiarował Buraiowi Juusoukena - magiczny sztylet z możliwością użycia go jako fletu. Gdy opuścił Bezczasową Komnatę i zagrał na nim charakterystyczną melodię, Smokocesarz wynurzył się z głębin Zatoki Tokijskiej i zaczął siać spustoszenie w porcie. Niedługo później Burai nakazał mu walczyć z Daijuujinem i jego komponentami. Smokocesarz był silniejszy od pięciu Bestii-Patronów, jednak Tyranozaur był w stanie walczyć z nim niemal na równi. Po pokonaniu Buraia przez Gekiego i jego dołączeniu do drużyny, Daijuujin zademonstrował Zyurangersom możliwość połączenia się Smokocesarza z trzema innymi Bestiami.

Na uzbrojenie Smokocesarza składa się wiertło umieszczone na ogonie oraz wyrzutnie rakiet umieszczone w jego palcach. Bestia jest kontrolowana poprzez granie określonych melodii na Juusoukenie. Smokocesarz posiada własny kokpit, jednak pojawił się tylko podczas ostatniej walki Buraia w odcinku 41. Po wejściu do niego osłabiony Burai z powrotem przemienił się w swoją ludzką postać.

Tuż przed swoją śmiercią w odcinku 42 Burai przekazał Gekiemu Juusoukena oraz Smoczą Tarczę, czyniąc go tym samym nowym panem Smokocesarza. Śmierć Buraia spowodowała u Bestii smutek i depresję. Smokocesarz przełamał się jednak gdy Zyurangersi walcząc z Dora Antajosem znaleźli się w ogromnym niebezpieczeństwie. Uświadomił sobie wtedy, że mimo śmierci Buraia jego przyjaciele wciąż potrzebowali jego pomocy.

GouryuujinEdytuj

MMPR Dragonzord Battlemode

Gouryuujin

Gouryuujin (剛龍神, Potężny Smoczy Bóg) jest połączeniem Smokocesarza z Mamutem, Triceratopsem oraz Szablotygrysem, aktywowanym przy pomocy komendy "Dragon Mission". Tak naprawdę jest to alternatywną wersją Daijuujina, w której Smokocesarz zastępuje Tyranozaura i Pteranodona, zaś pozostałe Bestie pozostają na swoich miejscach. Formacja ta zadebiutowała w odcinku 22, tuż po dołączeniu Buraia do drużyny. Jego główną bronią jest Smoczy Róg (ドラゴンアントラー Doragon'antoraa) - lanca z funkcją wiertła powstała z ogona Smokocesarza, która jest wykorzystywana w jego ostatecznym ataku zwanego Dźgnięciem Smoczego Boga. Drugim atakiem jest rzut płetwą umieszczoną na hełmie Smokocesarza, jednak jest on dużo słabszy.

Cesarski DaijuujinEdytuj

MMPR Mega Dragonzord

Cesarski Daijuujin

Cesarski Daijuujin (獣帝大獣神 Juuteidaijuujin) jest połączeniem Daijuujina ze Smokocesarzem, który staje się wtedy dodatkowym pancerzem Daijuujina oraz wyposaża go w naramienne wyrzutnie promieni, które służą do ostatecznego ataku zwanego Imperialnym Atakiem. Cesarski Daijuujin może połączyć się z Król Brachionem w Ostatecznego Daijuujina. Obie te formacje zadebiutowały w odcinku 31.

Ciekawostki Edytuj

  • Obok bycia pierwszą maszyną pierwszego stałego Szóstego Wojownika w Sentai, Smokocesarz jest jednocześnie pierwszą maszyną w Sentai, która jest kontrolowana spoza kokpitu. Podobnie jak w przypadku innych Bestii-Patronów, kokpit Smokocesarza jest przerobionym kokpitem którejś z Jet Maszyn.
  • Jest nawiązaniem do Godzilli, o czym świadczy jego wygląd oraz sposób przybycia polegający na wyjściu z morza.
  • Ryk Smokocesarza to tak naprawdę trąbienie słonia.
  • Mimo że Smokocesarz jest częścią Gouryuujina, to Smoczy Ranger nigdy nie znajdował się w jego kokpicie.
  • Cesarski Daijuujin występował samodzielnie jedynie trzykrotnie i zwykle od razu łączył się z Król Brachionem w Ostatecznego Daijuujina. Było to spowodowane dużymi gabarytami kostiumu i trudnościami w jego noszeniu.

Zobacz też Edytuj