FANDOM

"Może i dorastaliśmy inaczej, ale mamy ze sobą wiele wspólnego. Obaj walczyliśmy by zmienić nasze przeznaczenie i obaj daliśmy radę. Spójrz na to. Jesteśmy Power Rangersami, Eric! Przyjaciele czy nie - jesteśmy jedyną nadzieją tego miasta!"
―Do Erika.[src]

Wesley Collins jest drugim Czerwonym Time Force Rangersem (ang. Red Time Force Ranger) oraz głównym bohaterem serialu Power Rangers Time Force.

BiografiaEdytuj

Wes jest uzdolnionym karateką z roku 2001 oraz synem Pana Collinsa, multimilionera będącego właścicielem firmy technologicznej BioLab i najbogatszego mieszkańca miasta Silver Hills. Od zawsze był przeciwny woli swojego ojca, który chciał oddać mu swoją firmę i zapewnić mu życie bogacza. Wes uczęszczał do prestiżowych szkół i uniwersytetu, w którym poznał pochodzącego z ubogiej rodziny Erika Myersa, jednak nie był zbytnio zdyscyplinowany i żył życiem rozpieszczonego dzieciaka. Mimo to Wes ma złote serce, co okazał Erikowi odmawiając pójścia na imprezę tylko dla bogaczy na którą ten nie miałby wstępu. Choć uznawał go za przyjaciela, to jednak nie było to odwzajemnione - Eric cały czas zazdrościł Wesowi pieniędzy.

Kiedy Ransik i czwórka policjantów z roku 3000 przybyła do roku 2001 Wes uratował Jen zaatakowaną przez Cykloboty. Kiedy dziewczyna zobaczyła jego twarz nie mogła uwierzyć, że wygląda on tak samo jak Alex. Jen postanowiła wykorzystać Wesa do aktywacji pięciu Chrono Morferów, dzięki którym oni oraz Katie, Trip i Lucas mogliby przemienić się w Time Force Rangersów i walczyć z Ransikiem. Po pierwszej walce z przestępcami Jen zabiera Wesowi Chrono Morfer mówiąc mu, że potrzebowali go tylko do aktywacji pozostałych czterech. Jednak kiedy pokazał swoje oddanie drużynie, Katie, Trip i Lucas namówili Jen by przyjęła go do drużyny.

Wes wpadł na pomysł, aby ulokować czwórkę przybyszy w starej i opuszczonej wieży zegarowej, którą kupił jego ojciec, a także by dać im nowe ubrania dzięki czemu wyglądaliby na tubylców. Postanowił z nimi zamieszkać, kiedy jego ojciec odmówił płacenia za nich czynszu. Rangersi odkrywają, że w wieży działała firma pracy dorywczej, więc postanawiają założyć swój interes by zdobyć środki na utrzymanie się. Mieszkając z Rangersami Wes staje się bardziej zdyscyplinowany, zaś między nim a Jen zakwita uczucie.

Pewnego dnia Wes odkrywa, że jego ojciec założył firmę ochroniarską Silver Guardians, która ma stanowić płatną konkurencję dla Rangersów. Uznaje, że dla jego ojca liczą się tylko pieniądze, a nie ludzkie życie. Okazuje się, że w tej firmie zatrudnił się Eric. W trakcie jednej z potyczek Silver Guardians z mutantem przemieniony Wes zasłania własnym ciałem zaatakowanych ochroniarzy, zaś pocisk niszczy mu wizjer w kasku, co odsłania jego twarz. Całe zdarzenie widział jego ojciec oraz Eric, którzy próbują przeciągnąć Wesa na ich stronę, jednak ten odmawia, twierdząc, że całe życie robił to, co kazał mu ojciec i nie chce chronić ludzi za pieniądze. Kiedy wychodzi na jaw, że w 2001 roku znajduje się Quantum Morfer Wes i Circuit bezskutecznie próbują powstrzymać Erika przed jego zdobyciem i staniem się Quantum Rangersem. Choć Wes zaproponował mu dołączenie do drużyny, ten odmawia, a ponadto zdobywa Q-Rexa oraz informacje o pochodzeniu czwórki Rangersów. Kiedy Pan Collins zaproponował czwórce Rangersów z przyszłości dołączenie do Silver Guardians pod wodzą Erika, ci odrzucili ofertę i zostali przy Wesie.

Kiedy Frax aktywuje potężnego Smokotrona do przeszłości przybywa Alex, który żyje z uwagi na zmiany w czasoprzestrzeni spowodowane wylotem Rangersów w przeszłość. Pod znakiem zapytania zostaje postawiona kwestia obecności Wesa w drużynie. Alex informuje, że zgodnie z biegiem historii tego dnia miał zginąć Pan Collins. Ponadto Jen zaczynają targać rozterki miłosne. Alex zabiera Wesowi Morfer i wraca na swoje dawne stanowisko Czerwonego Rangersa, jednak zaczyna zachowywać się zbyt władczo traktując Jen i resztę jak swoich podwładnych mających tylko wykonywać rozkazy. W międzyczasie Ransik zaatakował ojca Wesa, który znalazł się w stanie krytycznym i przez to chłopak był zmuszony przejąć BioLab. Gdy dowiaduje się od współpracowników swego ojca o tym, że jest dumny z tego, co robi jego syn, Wes postanawia rzucić prowadzenie firmy i wrócić pomóc pozostałym. Rangersi postanowili stanąć po stronie Wesa, zaś Jen zrywa zaręczyny z Alexem. Tym samym Wes odzyskuje Morfer i ponownie staje się Czerwonym Rangersem.Rangersi pokonują Smokotrona, a Alex zaczyna szanować Wesa i wysyła mu z przyszłości Strata Cycle aby mógł w jego imieniu chronić Jen. Ponadto Wes zdobywa swój uzbrajacz - Czerwoną Zbroję Ognia.

Kiedy Ransik przystąpił do ostatecznego ataku, Wes postanawia zwabić Jen, Katie, Tripa i Lucasa na statek czasowy, gdyż nie mogą oni przebywać w przyszłości. Kiedy czwórka przybywa do swoich czasów dowiaduje się od Alexa, że Wes ma zginąć podczas ataku Cyklobotów, zaś ich wspomnienia mają być skasowane. Ostatecznie Alex postanawia pomóc czwórce Rangersów wrócić do przeszłości aby uratować Wesa i świat przed Ransikiem i Fraxem, który stworzył drugiego robota - Zagładotrona. Kiedy Eric zostaje ranny Wes otrzymuje od niego Quantum Morfer i Quantum Defendera by pokierować Q-Rexem. W międzyczasie zostaje zaatakowany przez Cykloboty, jednak z opresji wybawiają go pozostali Rangersi. Pilotując Q-Rexa Wes ostatecznie niszczy Fraxa i Zagładotrona, zaś Ransik, Nadira i reszta mutantów zostaje aresztowana przez Jen po poddaniu się.

Czwórka Rangersów z roku 3000 wraca do swoich czasów z pojmanymi przestępcami, jednak przed ich odlotem Wes i Jen wyjawiają sobie swe uczucia. Pan Collins zaproponował Wesowi dołączenie do Silver Guardians i stanie się szefem formacji, na co chłopak przystaje, ale pod warunkiem, że będzie jej liderem tylko na spółkę z Erikiem.

Wes pojawia się dwukrotnie w serii Wild Force - za pierwszym razem wraz z pozostałymi Rangersami pomagając Wild Force Rangersom w walce z Mutorgami, a za drugim wraz z Erikiem i pozostałymi ośmioma Czerwonymi Rangersami w specjalnym odcinku Forever Red, w którym ostatecznie niszczą odradzające się Mechaniczne Imperium. Występuje również w ostatnim odcinku serii Super Megaforce wraz z innymi dawnymi Rangersami.

Czerwony Time Force RangerEdytuj

Time-czerw

Kostium Rangera

Uzbrojenie

Zordy

Zobacz też Edytuj