FANDOM

Wielkie Moce Sentai (jap. スーパー戦隊の大いなる力 Suupaa Sentai no Ooinaru Chikara) są specjalnymi mocami, które posiada każda drużyna Sentai. Uzyskanie wszystkich Wielkich Mocy pierwszych 34 drużyn Sentai umożliwia dostęp do znajdującego się na Ziemi Największego Skarbu Wszechświata. Zdobywanie ich było celem Gokaigersów.

Choć istnieje ich tyle, co drużyn Sentai, nie wszystkie Wielkie Moce zostały ujawnione w serialach i filmach. Większość z nich umożliwia używanie specjalnych ataków przez Gokai-Oh lub Goujuujina, zaś niektóre stanowią dodatkowe maszyny, które mogą się z nimi połączyć, np. Gao Lew.

Uzyskanie Wielkiej Mocy Sentai jest sygnalizowane poprzez zaświecenie się Kluczy Wojowników danej drużyny.

Lista Wielkich MocyEdytuj

  • Gorangersi: Variblune (バリブルーン Bariburuun), oryginalny mecha drużyny, zniszczony w 42 odcinku Goranger i zastąpiony potem przez Varidreena. Może połączyć się z Gokai-Oh w Goran Gokai-Oh. Moc tę Gokaigersi zdobyli w filmie Gokaiger vs. Goseiger od Tsuyoshiego Kaijou (Akarangersa).
  • JAKQ: nieznana. Moc tę Gokaigersi zdobyli w filmie Gokaiger vs. Goseiger od Soukichiego Banby (Wielkiej Jedynki).
  • Battle Fever: nieznana. Moc tę Gokaigersi zdobyli w odcinku 44 od Shirou Akebono (Battle Kenii).
  • Denjimani: Elektroniczne Cięcie Pełni (電子満月きり Denshi Mangetsu Giri), atak ostateczny Daidenjina. Moc tę Gokaigersi zdobyli w filmie Gokaiger vs. Goseiger od Daigorou Oumego (Denji Niebieskiego). Pierwszy raz użyli jej Zyuohgersi pilotujący Dzikiego Laweto Króla.
  • Sun Vulcan: nieznana. Moc ta została odebrana zakulisowo przez Basco w odcinku 43, jednak po pokonaniu go przejęli ją Gokaigersi, którzy otrzymali zgodę na jej używanie od Takayukiego Hiby (Vul Orła).
  • Goggle Five: nieznana. Moc tę Gokaigersi zdobyli w filmie Gokaiger vs. Goseiger od Kanpeia Kurody (Goggle Czarnego).
  • Dynamani: Gokai Super Dynamit (ゴーカイスーパーダイナマイト Gookai Suupaadainamaito), atak ostateczny Gokai-Oh przypominający atak Dynamanów o nazwie Super Dynamit. Moc tę Gokaigersi zdobyli w filmie Gokaiger vs. Goseiger od Rei Tachibany (Dyna Różowego), jednak pierwszy raz użyli jej w odcinku 50.
  • Biomani: nieznana. Moc tę Gokaigersi zdobyli w filmie Gokaiger vs. Goseiger od Shirou Gou (Czerwonego 1).
  • Changemani: Gokai Bazooka Mocy (ゴーカイパワーバズーカ Gookai Pawaabazuuka), atak ostateczny Gokai-Oh przypominający wystrzał energii Earthforce za pomocą Bazooki Mocy Changemanów. Moc ta została odebrana przez Basco w odcinku 31 któremuś z Changemanów płci męskiej, jednak po pokonaniu go przejęli ją Gokaigersi, którzy otrzymali zgodę na jej używanie od Shou Hayatego (Change Gryfa).
  • Flashmani: nieznana. Moc ta została odebrana przez Basco w odcinku 31 przed przejęciem Wielkiej Mocy Changemanów, jednak po pokonaniu go przejęli ją Gokaigersi, którzy otrzymali zgodę na jej używanie od Daia (Zielonego Błyska). Zagadką jest, w jaki sposób moc ta została zdobyta przez Basco na Ziemi, skoro czas, na jaki Flashmani mogą przebywać na rodzinnej planecie, jest ograniczony przez Zjawisko Antybłysku.
  • Maskmani: Gokai Aura Galaxy (ゴーカイオーラギャラクシー Gookai Ooragyarakushii), atak ostateczny Galaxyrobota użyty przez Gokai-Oh w odcinku 49. Moc ta została odebrana przez Basco w odcinku 31 któremuś z Maskmanów, jednak po pokonaniu go przejęli ją Gokaigersi, którzy otrzymali zgodę na jej używanie od Akiry (Niebieskiej Maski).
  • Livemani: Super Liverobot (スーパーライブロボ Suupaaraiburobo), najpotężniejsza broń Livemanów. Moc tę Gokaigersi zdobyli w odcinku 30 od Jou Oohary (Żółtego Lwa). Moc ta umożliwia Gokai-Oh przemianę w Super Live Robota i użycie ataku Super Big Burst.
  • Turborangersi: nieznana. Moc tę Gokaigersi zdobyli w filmie Gokaiger vs. Goseiger od Rikiego Honoo (Czerwonego Turbo).
  • Fivemani: nieznana. Moc ta została odebrana zakulisowo przez Basco w odcinku 43, jednak po pokonaniu go przejęli ją Gokaigersi, którzy otrzymali zgodę na jej używanie od Remi Hoshikawy (Five Żółtego).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki