FANDOM

Kyouryuu Sentai Zyuranger (jap. 恐竜戦隊ジュウレンジャー Kyouryuu Sentai Juurenjaa) - japoński serial tokusatsu, szesnasta część uniwersum Super Sentai. Jest pierwowzorem oryginalnej serii Power Rangers - Mighty Morphin Power Rangers (głównie sezonu pierwszego, a de facto całej serii).

Serial emitowano na kanale TV Asahi w latach 1992-1993. Liczył 50 odcinków.

Fabuła Edytuj

170 milionów lat temu prehistoryczni ludzie z pięciu wielkich plemion koegzystowali z dinozaurami. Pokój został naruszony przez Bandorę - dawną królową wróżek, która podpisała pakt z diabłem i rozpoczęła wojnę. Mityczne zwierzęta zwane Patronami pojmały Bandorę i jej pomocników następnie umieszczając ich w urnie, którą wysłały na daleką planetę Nemezis. Wojna jednak doprowadziła do wyginięcia dinozaurów oraz większości ludzi.

W roku 1992 na planetę Nemezis przybywa prom kosmiczny z ziemskimi astronautami i dwójką dzieci. Ziemianie przypadkowo otwierają urnę i wyzwalają gang Bandory. Wiedźma planuje dokonać zemsty i zamierza powrócić na Ziemię by zgładzić wszystkie dzieci. Jednak jej uwolnienie zostaje odkryte przez dobrego maga Barzę, który wyzwala piątkę zahibernowanych wojowników z prehistorii - Zyurangersów. Mają oni na celu powstrzymać Bandorę przy pomocy Patronów.

ZyurangersiEdytuj

Główny artykuł: Zyurangersi
Tyrano Ranger Geki
Mamut Ranger Goushi
Tricera Ranger Dan
Tygrys Ranger Boi
Ptera Ranger Mei
Smoczy Ranger Burai

Pomocnicy Edytuj

UzbrojenieEdytuj

Główny artykuł: Uzbrojenie Zyurangersów

Bestie-PatroniEdytuj

Legenda:◆ maszyna pilotowana , ❖ maszyna pomocnicza/niepilotowana
  • Kombinacja alternatywna - Gouryuujin

Gang BandoryEdytuj

Główny artykuł: Gang Bandory

ObsadaEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki